6/15/2013

RHUBARB AND STRAWBERRY PIE

Sezon na truskawki w pełni, więc ja skaczę z radości ! Do tego trwa także pora na rabarbar, a te dwa owoce w połączeniu tworzą pyszny duet. Lato to mój ulubiony czas, właśnie ze względu na ogrom świeżych owocków, z których można wyczarować wiele cudownych deserów. Dzisiaj właśnie z roli głównej tarta rabarbarowo-truskawkowa. Rabarbar ma to do siebie, że można go kochać lub nienawidzić. Ja muszę przyznać, że to mój pierwszy wypiek z rabarbarem, więc moje uczucie do niego nie było pewne ;), ale gdy tylko skosztowałam tego ciasta wiedziałam, że mogę zaliczyć się do pierwszej grupy. Polecam wszystkim tę małą słodką przyjemność :)

składniki:
3 szklanki mąki, 1/2 szklanki cukru pudru, 1/5 szklanki cukru brązowego, szczypta cynamonu, 1 żółtko, 200 g masła, 80 ml wody, 2 laski rabarbaru, 400 g truskawek

Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy cukier puder i żółtko, siekamy masło i dolewamy wody. Zagniatamy    ciasto, owijamy w folię spożywczą i wkładamy na ok. 1 godz do lodówki. W tym czasie myjemy owoce, odkrawamy końcówki rabarbaru i szypułki od truskawek. Rabarbar kroimy w kostkę a truskawki na ćwiartki. Wkładamy do miski, mieszamy z 5 łyżkami mąki, cukrem brązowym i cynamonem. Rozgrzewamy piekarnik do 170 stopni. Formę do tarty smarujemy tłuszczem i wykładamy połową ciasta. Resztę rozwałkowujemy, wykrawamy okrąg, który przykryje tartę, a z reszty za pomocą foremek możemy wykroić serduszka, lub inne kształty i układamy je na cieście. Na środku nakłuwamy ciasto, aby sok mógł wypływać. Posypujemy cukrem brązowym i wstawiamy do pieczenia na 45 min. Smacznego ! :D






1 komentarz: