6/01/2013

BERRY BUN

Jagody w zamrażarce już od dawna czekały na swoją kolej. Z zamiarem zrobienia jagodzianek nosiłam się długi czas, aż wreszcie nastał idealny moment. Właściwie stało się to przypadkiem, kiedy kilka dni temu w moje ręce trafiła gazeta z przepisem i uświadomiłam sobie, że właściwie wszystkie składniki w domu mam, a przygotowanie tych słodkich pyszności nie jest w ogóle trudne. Jagodzianki uwielbiam, jednak trudno jest mi znaleźć jagodziankę idealną, a to za sucha, a to zamiast jagód dżem, a to z lukrem zamiast kruszonki, a to z kolei kruszonka nie taka ;). Tak więc wzięłam sprawę w swoje ręce i z efektów jestem bardzo zadowolona. Idealnie byłoby, gdyby jagódki były świeże, a nie mrożone i może gdybym zrobiła jeszcze więcej kruszonki, bo jak już w poprzednim poście kulinarnym wspominałam - wprost ją uwielbiam :). Jednak jak na pierwszy raz jestem z siebie dumna i chętnie podzielę się z wami przepisem, może ktoś także ma w zamrażalce jagody, albo zachowa sobie przepis na sezon świeżych pysznych owoców, którego ja nie mogę się już doczekać. Także do roboty, bo nic nie zastąpi pysznych , obficie wypełnionych jagodami domowych dżagodzianek ;).
Smacznego !

składniki :
250 g mąki, 75 g margaryny, 75  g cukru, 200 g jagód, 2 żółtka, 20 g drożdży, 125 ml mleka, 1 całe jajko, szczypta soli, na kruszonkę: 25 g masła lub margaryny, 5 łyżek mąki, 3 łyżki cukru

Mleko podgrzewamy, margarynę rozpuszczamy. Drożdże kruszymy, wrzucamy do miseczki, dodajemy łyżkę cukru i zalewamy połową mleka, odstawiamy na 10-15 min do wyrośnięcia. Resztę mleka łączymy z rozpuszczoną margaryną. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy resztę cukru, sól, żółtka, rozczyn z drożdży i margarynę z mlekiem. Dokładnie zagniatamy ciasto i odstawiamy na ok. 1 godz do wyrośnięcia pod ściereczką, powinno podwoić swoją objętość. Jagody (mrożone, wcześniej należy rozmrozić i odsączyć na sitku) łączymy z 2 łyżkami cukru i 1 łyżką mąki. Ciasto po wyrośnięciu dzielimy na 8-10 części i każdą spłaszczamy, napełniamy jagodami, sklejamy i formujemy niewielkie bułeczki, warto pamiętać, że jeszcze sporo urosną. Układamy je na blaszce pokrytej papierem do pieczenia i odstawiamy jeszcze do wyrośnięcia na ok. 20 min. Masło siekamy ,łączymy z mąką i cukrem i wyrabiamy kruszonkę. Powinny powstać grudki o konsystencji mokrego piasku. Bułeczki smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy kruszonką. Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni. W takiej temperaturze pieczemy jagodzianki przez 15 min, po czym zwiększamy do 190 stopni i pieczemy kolejne 15 min. Po tym czasie wyjmujemy i studzimy, a potem zajadamy popijając mlekiem, albo herbatkę. Mniam !




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz